Wszyscy terapeuci gabinetu ERKA mają wykształcenie multidyscyplinarne, co daje możliwość wszechstronnej obserwacji dziecka.
mgr Joanna Sitarz – założycielka gabinetu „ERKA” diagnostka, szkoleniowczyni i superwizorka prowadzonych w gabinecie terapii.
Z wykształcenia: logopedka wczesnej interwencji, neurologopedka, terapeutka integracji sensorycznej, pedagożka, nieustannie poszerza wiedzę z zakresu dietetyki, żywienia dzieci i niemowląt oraz funkcjonowania układu pokarmowego.
Aktualizowaną listę uzyskanych przeze mnie dyplomów i certyfikatów można sprawdzić tutaj.
mgr Natalia Bilewicz: główna logopedka i moja “prawa ręka” w Gabinecie Erka.
Współprowadzi pilne konsultacje i diagnozy, dzięki czemu obserwacje są poprowadzone niezwykle sprawnie, wnikliwie i z pełną uwagą dla dziecka, umożliwiając jednocześnie bieżący opis diagnozy dla rodzica, co znacznie usprawnia i skraca proces diagnozy.
Specjalizuje się we wczesnej interwencji logopedycznej nastawionej zarówno na kształtowanie rozwoju mowy jak i przygotowanie do bezpiecznego przyjmowania pokarmów.
Prowadzi również miofunkcjonalną terapię logopedyczną.
Przygotowuje dzieci do zabiegu podcięcia wędzidełka i prowadzi pozabiegową rehabilitację w trosce o trwałe uzyskanie pełnej sprawności języka.
W sposób niebywały potrafi przeprowadzić terapię on line, tak wykorzystując zabawy sensoryczne i poznawcze, by dzieci z radością i zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach.
Prowadzi terapię ręki dla dzieci z trudnościami w aktywnościach manualnych i grafomotorycznych, grupowe warsztaty profilaktyczne, zajęcia logorytmiczne oraz spotkania “Logopeda wśród mam”.
mgr Ewelina Kołtacka: logopedka, w gabinecie ERKA prowadzi terapię logopedyczną oraz grupowe zajęcia artterapeutyczne.
Pełna uśmiechu, spokoju, pomysłów oraz gotowości do tego, by zrozumieć potrzeby Dziecka.
mgr Jakub Kulczyk: fizjoterapeuta, oligofrenopedagog.
W trakcie nauki wzbogacał doświadczenie w pracy indywidualnej z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz z zespołem FASD, a także w pracy z dziećmi z autyzmem. Na co dzień pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną.
Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z trudnościami w porozumiewaniu się.
Ukończył kursy:
– rozwój psychoruchowy dziecka w pierwszym roku życia;
– kompleksowy model postępowania fizjoterapeutycznego w pediatrii.
Łatwo nawiązuje kontakt z dzieckiem. W swojej pracy wykazuje się dużą cierpliwością, empatią oraz
troską o małego pacjenta. Do każdego dziecka podchodzi indywidualnie.
mgr Monika Leśniewska: neurologopedka posiadająca najdłuższe doświadczenie w pracy terapeutycznej w Gabinecie Erka – Monika jako pierwsza dołączyła do grona terapeutek Erki.
Dba o dobre przygotowanie dziecka do właściwej terapii logopedycznej, tak by wszystkie aktywności dziecko wykonywało swobodnie, w momencie gotowości.
Z uwagą obserwuje dzieci i dopasowuje zabawy tak, by terapia logopedyczna była dla dzieci skuteczna, interesująca, wykorzystująca potencjał i podążająca za potrzebami.
Prowadzi terapię ręki dla dzieci z trudnościami w aktywnościach manualnych i grafomotorycznych.
mgr Magdalena Orzołek: terapeutka SI, pedagożka, terapeutka ręki oraz „Metody Dobrego Startu – M. Bogdanowicz”.
W swojej pracy stara się stwarzać atmosferę poczucia bezpieczeństwa oraz wzajemnego zaufania.
Z zaangażowaniem pomaga w rozwiązywaniu trudności, wykorzystując w tym celu swoją wiedzę i umiejętności i dobierając metody i działania dostosowane do charakteru problemu Dziecka.
Każde zajęcia prowadzi w sposób kreatywny i pomimo odpowiedniego wcześniejszego zaplanowania, odpowiadając na potrzeby i wyzwania związane z nastrojem Dziecka, modyfikuje przebieg zajęć, by dostosować ćwiczenia do potrzeb i możliwości Dziecka w danej chwili.
mgr Daria Pazda: pedagożka specjalna, terapeutka i diagnostka pedagogiczna, surdopedagożka, terapeutka i diagnostka integracji sensorycznej, logopedka.
W gabinecie ERKA Daria prowadzi terapię integracji sensorycznej, a nasi Podopieczni bardzo lubią z nią pracować.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej. Ukończyła liczne kursy dotyczące m.in.: Polskiego Języka Migowego, Metody Numicon, Symultaniczno- sekwencyjnej nauki czytania, Makatonu – komunikacji alternatywnej, Terapii ręki i zaburzeń motoryki małej.
Za najcenniejsze uważa doświadczenie zdobywane na co dzień w pracy terapeutycznej. Z zainteresowania miłośniczka sztuki. Ukończyła kurs rysunku w Gdańskiej Szkole Artystycznej.
mgr Beata Szewczyk: neurologopedka, która dołączyła do zespołu Erki jako praktyczka metody Tomatisa®.
Dzięki zdobytej wiedzy i swojemu doświadczeniu wspomaga funkcjonowanie dzieci za pomocą treningów słuchowych.
Z ogromną pasją i zaangażowaniem obserwuje jak poprawa funkcjonowania układu słuchu wpływa m.in. na rozwój mowy, umiejętność koncentracji uwagi, funkcjonowanie układu przedsionkowego, a co dla wielu dzieci i rodziców najważniejsze – lepsze samopoczucie i komfort przebywania wśród rówieśników w przedszkolu i szkole.
mgr Dominika Woszczyk Czapiewska: fizjoterapeutka, terapeutka integracji sensorycznej, pedagożka specjalna. W gabinecie Erka jest główną diagnostką i terapeutką rozwoju ruchowego i sensorycznego niemowląt oraz dzieci. W terapii stosuje terapię powięziową, terapię manualną wg B. Mulligana, terapię PNF oraz Kinesiology taping.
Prowadząc konsultacje przenosi dzieci w świat wspaniałej zabawy. Podczas omówienia konsultacji dba o jasne przedstawienie spostrzeżeń rodzicom oraz odpowiednie dobranie zaleceń, tak by były realne do realizacji w życiu codziennym.
Prowadząc zajęcia potrafi w niesłychany sposób angażować dzieci do wykonywania ćwiczeń, by czerpały przyjemność z ruchu.
mgr Anna Tumielewicz: diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, edukacji i terapii osób z ASD, terapeuta zajęciowy, terapeuta koncepcji Bobath, terapeuta ręki, z doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z osobami z zaburzeniami psychicznymi, SI, ASD i niepełnosprawnością intelektualną.
Jestem niezwykle dumna, że tak doświadczona terapeutka dołączyła do zespołu gabinetu ERKA. Swoją wiedzą, doświadczeniem, spokojem, świeżym spojrzeniem wzbogaca nasz zespół.
mgr Angelika Raczyło: w Gabinecie Erka pracuje jako terapeuta integracji sensorycznej. Angelika ma wszechstronną wiedzę dotyczącą rozwoju i funkcjonowania dzieci. Poza posiadaniem uprawnień diagnosty i terapeuty Si, ukończyła pedagogikę resocjalizacyjną z elementami psychoterapii oraz kryminologię.
W pracy z dzieckiem zwraca uwagę na jego rozwój psychospołeczny, samoocenę i pielęgnowanie mocnych stron oraz rozwijanie umiejętności szkolnych.
Jest w trakcie zdobywania kwalifikacji z surdopedagogiki.
mgr Agnieszka Rolirad: logopeda z niezwykłym zaangażowaniem i gotowością do rozwoju i poszerzania wiedzy.
Swoim spokojem i uśmiechem sprawia, że nawet niesłychanie nieśmiałe dzieci zachowują się swobodnie i podejmują wspólną zabawę, rozmowę i pracę terapeutyczną.
Poza terapią logopedyczną prowadzi terapię ręki dla dzieci z trudnościami w aktywnościach manualnych, trening percepcji wzrokowej oraz zajęcia „oswajanie przez gotowanie” (oswajające z różnorodnymi produktami spożywczymi).
Skuteczna diagnoza i terapia prowadzona przez logopedę dziecięcego w Gdańsku
Logopeda dziecięcy w swojej codziennej pracy prowadzi diagnozy oraz terapie Dzieci zmagających się z zaburzeniami mowy i komunikacji. Pomaga również w trudnościach związanych z przyjmowaniem pokarmów, zaburzeniach przetwarzania słuchowego oraz zaburzeniach funkcji obszaru ustno-twarzowego. Logopeda dziecięcy to nie tylko specjalista od wad wymowy, ale również wykwalifikowana osoba mogąca pomóc w identyfikacji źródła problemu i jego zniwelowaniu. Poprzez zastosowanie odpowiedniej terapii i nastawienie na dojście do przyczyn występujących problemów, logopeda dziecięcy może pomóc swoim Podopiecznym uporać się z trudnościami, jakie spotkali na swojej drodze rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego.
Jakie są zadania logopedy dziecięcego podczas terapii w Gdańsku?
W trakcie terapii kluczowe jest monitorowanie progresu na każdym jej etapie, dlatego logopeda dziecięcy pracujący w ERKA w Gdańsku uważnie śledzi postępy dziecka i dostosowuje ją w miarę potrzeb. Celem jest osiągnięcie jak największych postępów w zakresie mowy i komunikacji oraz rozwoju innych funkcji kognitywnych. Zapraszamy Rodziców do zapoznania się z ofertą gabinetu ERKA z Gdańska, a także z każdym pracującym u nas logopedą dziecięcym, który prowadzi diagnozy i zajęcia terapeutyczne dla Dzieci.